Grand Canyon en Lake Havasu

21 juli 2014 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

Live vanuit Sante Monica onze laatste belevenissen:

Dinsdag waren we in het laatste verslag geëindigd bij onze komende helikoptervlucht boven de Grand Canyon. We zouden om 10:30 opstijgen, maar dreigende onweer gooide even roet in het eten. Even later klaarde de lucht weer op en om 15:00 uur was het zo ver. Een met 2 piloten bezette helikopter stond afgetankt voor ons klaar. Voor de komende 50 minuten zullen wij voelen hoe het is om als een vogel over de Grand Canyon te vliegen. De eerste 10 minuten vlogen we over een groene vlakte. We zagen enkele herten lopen en zelfs het restant van een kampvuur van waarschijnlijk een wildkampeerder. De muziek uit onze koptelefoons is rustig en vredig, bijpassend bij wat wij zien. Dan opeens veranderd de muziek, de spanning wordt opgebouwd, en de groene vlakte houdt op en gaat over in een gigantische kloof. Zo'n 2 kilometer onder ons zien we de Colorado river als een beekje stromen. De bruine kleur van de rivier verraad dat het de afgelopen dagen geregend heeft en dat het in werkelijkheid dus niet zo'n rustig beekje is was het van onze hoogte lijkt. We vliegen nog een half uur over de gigantische canyon, langs continue wisselende kleurlagen wat vroegere tijdperken voor ons zichtbaar maakt. Even later landen we met een gigantische ervaring rijker weer veilig op de luchthaven.

In ons vorige verslag vertelde ik dat we 's morgens naar Lake Havasu zouden gaan. Omdat we toch wel erg onder de indruk van de Grand Canyon waren wilde we het nog één keer van dichtbij bekijken. Daarom zijn we woensdagochtend naar de South Rim van de Grand Canyon gegaan. Met onze kamper zijn we naar een parkeerplaats gereden, en van daaruit namen we de bus die ons naar de één na laatste bushalte. Vanaf daar liepen we 3 km langs de rand van de Grand Canyon. Hier hadden we prachtige uitzichten over de Canyon. Aangekomen bij de laatste halte namen we de bus terug en namen we afscheid van de mooie Canyon.

Doordat we woensdag later naar Lake Hasavu zijn vertrokken, kwamen we daar ook een stuk later aan dan gepland. We moesten even zoeken naar de ingang van de camping in het donker, maar vonden hem uiteindelijk toch. Toen we de deuren openden, stond er een leger kaboutertjes met föhnen op ons gericht. Niet normaal hoe warm het was! Ik keek op de thermometer en zag tot mijn schrik dat het nog 39 graden was, dit terwijl het al 22:30 was! Airco op volle toeren en zo hebben we toch nog aardig kunnen slapen.

De volgende morgen waren we al vroeg wakker en gingen we op pad naar de volgende camping. Dit was een top camping. Zwembad en bubbelbad met bbq erbij en uitzicht over een groot meer met bergen erachter. Wat wil je nog meer?! Jetskiën natuurlijk! Gelukkig kon dat om de hoek. We huurden eerst 1 jetski om te kijken hoe we het vonden. Nou, na 100 meter wisten we het al; er moest een 2e bij komen! Zo gaaf! Er waren, op enkele stukken bij de boeien na, geen snelheid beperkingen of iets dergelijks. Dus toen we de 2e jetski erbij hadden hebben we met z'n vieren heerlijk met 80 km/h over het meer geknald. De omgeving was wederom eentje die je normaal in folders ziet staan. Vier uur later leveren we voldaan de jetski's weer in. Dit was sowieso niet éénmalig! 's Avonds hebben we heerlijk aan het zwembad gebarbecued en gezwommen natuurlijk.

Vrijdag zijn we naar L.A. gegaan. Eerst de RV op een RV park in de buurt van Disneyland gezet en toen zijn we met de bus en trein naar het centrum van L.A. gegaan. Hier hebben we een tijdje rondgelopen en gegeten en zijn we enigszins op tijd weer terug gegaan omdat de volgende dag een bezoek aan Disneyland op het programma stond!

Disneyland was uiteraard erg mooi. We hebben lekker geknuffeld met Donald en Katrien en de rest van sprookjesland en tussendoor ook nog wat attracties bezocht. Weer een geslaagde dag dus!

Vandaag hebben we Hollywood, The Walk of Fame en nog meer bezocht, maar voor de details daarover moeten jullie nog een paar dagen wachten. Roy en ik (John) gaan nu lekker slapen, de dames liggen al even op 1 oor. Morgen moeten we er weer op tijd uit voor een nieuwe dag vol leuke dingen!

Groetjes van ons en ik denk ook wel van de dames ;-)

1. Karen:
    21 juli 2014
    Moet even kwijt dat je erg leuk schrijft! Zo leuk om te lezen! Ik reis zo een klein beetje met jullie mee, als vliegje ergens in jullie camper (ja, dat ben ik dus, die irritantie vlieg, hahaha!!)
    Veel plezier nog!
    Groetjes, Karen
  2. Oma o:
    21 juli 2014
    Wat genieten wij hier allemaal van weer van die uitgebreiden
    Reis verslagen ik beleef het haast zelf. Heel veel liefs van hier oma o
  3. Ingrid molenbroek:
    21 juli 2014
    Lieve Allemaal. Jullie liggen vast nog op 1 oor. Dus voor straks goedemorgen!!! Wat weer een mooi reisverslag en wat hebben jullie in een korte tijd weer een hoop gezien,beleefd en km gemaakt. Vandaag weer een nieuwe dag en in het volgende reis verslag zullen wij lezen wat jullie weer allemaal beleefd hebben.
    Dit is echt een reis die je niet gauw vergeet. Jullie hebben nog lekker 2 weken om van al dat moois te genieten.
    Groetjes en heel veel liefs van ons xx
  4. Ingrid molenbroek:
    21 juli 2014
    Ik zie dat jullie morgen naar San Francisco gaan. De 4 naar grootste stad van de VS las ik op internet. Dus weer een hoop te zien,beleven en kopen!!! ( Dames).
  5. Lisanne:
    21 juli 2014
    Wat een ongelooflijke reisverslagen zeg, superleuk om te lezen wat jullie allemaal al gedaan hebben! En dat is al veel zeg.... Volhouden om zoveel reisverslagen en foto's erop te blijven zetten :) kunnen we blijven mee genieten (en ook superleuk voor jezelf natuurlijk om naast alle foto's nog eens iets terug te kunnen lezen :d)! Heel veel plezier nog allemaal!!!!
  6. Josée:
    21 juli 2014
    Wat is het toch geweldig allemaal weer wat jullie allemaal zien en meemaken.
    Nog twee weken te gaan dus nog veeeeel meer moois in het verschiet.
    Geniet er nog lekker van.
    Veel liefs papa, mama.
  7. Anneke en Joost:
    23 juli 2014
    Wow wat hebben jullie weer onwijs veel mooie dingen gezien!! Echt heel leuk om weer te lezen en de supermooie foto's te zien! Heerlijk ook een dagje jet skien en relaxen, doen jullie goed!
    Heel veel plezier nog de komende tijd, lekker van genieten!!
  8. Suzan:
    24 juli 2014
    Hoi vakantiegangers!

Wat een prachtige foto's en leuke verhalen!
    Geweldig hoor!
    Lekker genieten daar.