LA, San Simeon en San Fransisco

25 juli 2014 - San Fransisco, Belmont, California, Verenigde Staten

Hier weer even een update van onze belevenissen de afgelopen dagen!
Zoals beloofd eerst een terugblik op ons avontuur in Los Angeles.

We waren 's ochtends vroeg opgestaan om onze weg te vervolgen naar Hollywood. De plek waar het allemaal gebeurd, en waar we de vele celebraties tegen het lijf zouden kunnen lopen!

Via een drukke binnenstad in LA reden we naar een mooie heuvelachtige omgeving waar de borden Hollywood ons de juiste weg op wezen. Toen we de navigatie volgden, kwamen we via smalle wegen, helemaal boven aan de top terecht. Hier stond het " HOLLYWOOD" sign! Na een paar mooie foto's hebben we onze weg vervolgd naar het centrum.

De "Walk of Fame" mocht natuurlijk niet ontbreken in ons programma. Met onze gezichten naar de grond gebogen (en uiteindelijke een zere nek) liepen we over de Walk of Fame. Van Michael Jackson tot Arnold Schwarzenegger, alle sterren lagen daar op de grond (Tenminste de namen van de sterren ;)).

Na deze wandeling zijn we weer in de camper gestapt en hebben we onze weg vervolgd naar Sante Monica. Bij aankomst in deze badplaats was het donker en kwam er een mooie pier tevoorschijn met een kermis erop. We konden het natuurlijk niet laten om hier even kijkje te nemen.

Een ritje in de mooie achtbaan konden we niet laten. De achtbaan zag er erg traag uit maar uiteindelijk toen we er in zaten was het toch wel erg leuk!

Toen we verzadigd waren van de kermis zijn we terug gegaan naar de camper, helaas sliepen we deze nacht weer op een parkeerplaats omdat de camping al dicht was.

Nadat we allemaal lekker hadden geslapen hebben we in het gezellige plaatselijke café ons ontbijt genuttigd. Hierna zijn de mannen nog even langs de kapper gegaan en de dames naar de nagelsalon.

Nadat we allemaal weer waren bijgewerkt ;), hebben we onze weg vervolgd naar Venice Beach.

Een mooi strand met een gezellige boulevard en zelf een sportschool, "Muscle Beach" de bekende sportschool waar Arnold Schwarzenegger vroeger ook heeft getraind.

De mannen konden het natuurlijk niet laten om hier ook even hun spieren te trainen. Zo konden Michelle en ik (Lisanne) even een momentje rust pakken op het strand. Ook hebben we nog even een kijkje genomen op Malibu beach.

Langs een mooie route hebben we onze weg vervolgd naar de camping.

De volgende ochtend zijn we vroeg op stap gegaan want vandaag stond Hearst Castle op het programma. We hebben via een rondleiding door het kasteel gelopen. Een enorm kasteel uit 1919 die gebouwd is door Mr Hearst, omdat dit zijn droom was na het bezoeken van een aantal landen in Europa. Hierdoor zag je ook de verschillende landen terug in de kasteel. Erg mooi om te zien.

Hierna stond de camper alweer klaar voor een mooie rit. We zijn namelijk via de kust naar onze volgende bestemming gegaan, een hele mooie route. Best gek als je lekker naar buiten zit te staren naar de zee en je ziet ineens een walvis uit het water springen. Nadat Michelle tien keer woooooww woow woow had gezegd wisten we welke kant we op moesten kijken. Wij zagen nog een glim van de splasch van de walvis. Hier zijn we natuurlijk gestopt langs de weg om nog meer walvissen te spotten.  We zagen een hele school met walvissen alleen sprongen ze helaas niet meer.

Erg gaaf om te zien!

De volgende dag is alweer aangebroken en zijn we doorgereden naar San Fransisco de gezellige stad met hele schuine wegen, treintjes op de weg en niet te vergeten de Goldon Gate bridge!

Erg gaaf om ineens op de brug te rijden die je altijd in films en op tv ziet. Hij is best wel hoog ;).

Wij hadden geluk met het weer in San Fransisco. Normaal is het ongeveer 20 graden maar nu is het 32 graden. We kwamen op tijd aan in de city en konden onze camper weer op een mooie camping parkeren waar we nog even een duik in het zwembad konden nemen.

Vandaag de dag van het schrijven van het verslag zijn we naar de stad geweest. De camper heeft vandaag een flinke remproef doorstaan. Jeetje wat zijn die straten stijl! Dan moet je er maar even niet aan denken wat er gebeurd als je remmen het ineens niet meer doen.

Na een tijd zoeken hebben we uiteindelijk een plekje gevonden voor onze grote camper.

Hierna hebben we een stukje gelopen en zijn we aangekomen in het gezellig haven stadje Fisherman's Wharf. Bootjes langs de rand, visrestaurantjes, leuke winkeltjes en de zonsondergang op de achtergrond. Kortom een en al gezelligheid.

We konden een ritje met een treintje natuurlijk niet overslaan alleen stond er een rij van ongeveer een half uur om een klein stukje omhoog en omlaag te gaan met het treintje, maar we konden nog wel even op de foto.

Na het gezellige middag hebben we lekker in een restaurantje aan het water gegeten en hebben we onze avond gezellig afgesloten.

Vandaag gaan we voor 4 dagen naar het Yosemite Park, dit is één van Amerika's grootste Nationale Parken, met gigantische waterwallen, grote valleien en de grootste bomen ter wereld! Dit zullen ook onze laatste dagen met de camper zijn, want maandag vertrekken we alweer richting Las Vegas waar we onze Camper moeten inleveren.

Hierna zal waarschijnlijk onze laatste verslag van onze laatste belevenissen.

1. Sanne:
    25 juli 2014
    Waaaauw wat een leuk verhaal en mooie foto's weer!!! Geniet van jullie laatste weekje!! Liefs van ons!
  2. Debby:
    25 juli 2014
    Top verhaal weer met gave foto's. Geniet er nog even van allemaal! Heel veel liefs van ons! Xxx
  3. Ingrid molenbroek:
    25 juli 2014
    Zojuist hebben we weer jullie reisverslag gelezen. Echt gaaf wat jullie allemaal beleven. Ja John en Roy even de kilo'tjes eraf trainen. Mies en Lies jullie lekker naar het strand en genieten!!'
    Jammer,dat de reisverslagen straks voorbij zijn, want wat hebben wij elke keer genoten. Genieten jullie nog even van de laatste dagen met de camper. Groetjes en veel liefs voor jullie allemaal van ons. xxxx
  4. Josée:
    27 juli 2014
    Wat een belevenissen allemaal weer.Geniet nog van de laatste dagen.Veel liefs papa mama xxxx
  5. Ingrid molenbroek:
    1 augustus 2014
    Goedemorgen allemaal. Dit zal wel jullie laatste reisverslag zijn,van jullie fantastische roadtrip door Amerika.Wat hebben wij genoten.
    Ik heb een app geïnstalleerd,dan kunnen wij jullie reis vanaf Detroit naar Amsterdam volgen. Een hele goeie (lange) reis gewenst. Heerlijk weer dat jullie thuiskomen. Veel liefs Ingrid en Hielke xxxx
  6. Ingrid molenbroek:
    1 augustus 2014